Privacy statement & cookiebeleid

Privacyverklaring, cookiebeleid en werkwijze

Versie 24 mei 2018

Uw privacy is voor Omnirecht.be van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de privacywet. Dit betekent dat uw gegevens veilig zijn bij ons en dat wij ze altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we bij de website https://www.omnirecht.be allemaal doen met informatie die we over u te weten komen.
Als u vragen hebt, of wilt weten wat we precies van u bijhouden, neem dan contact op met ons via onderstaande gegevens.

Contactgegevens

OmniRecht B.V.
Onderdeel van OmniRecht Holding B.V.
De Keyserlei 58-60/bus 19
2018 Antwerpen
BE 0652.775.059

Contact met ons

Middels de telefoonnummers, via het contactformulier of WhatsApp-nummer die staan vermeld op de website, kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen wanneer u meent te maken te hebben met een juridisch probleem. Onze juridische intakebalie voert met u een vrijblijvende intake uit om na te gaan welke juridische oplossing voor u het meest geschikt is. Wij bemiddelen u door naar advocaten en juristen of onze eigen juristen nemen uw zaak in behandeling.

Hiervoor gebruiken wij uw NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht en eventuele bijzondere persoonsgegevens, indien dit relevant is voor uw zaak. Denkt u hierbij dan aan: uw inkomen (om te kijken of u recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand (of voor alimentatiekwesties)), uw gezinssituatie of burgerlijke staat (als het gaat om een familiezaak), nationaliteit, lidmaatschap van een vakbond, medische gegevens (voor sociale zekerheidszaken) of strafrechtelijke gegevens. De bijzondere persoonsgegevens (waaronder de strafrechtelijke gegevens) verwerken wij indien de verwerking noodzakelijk is voor de instelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering óf na uw uitdrukkelijke toestemming. Deze toestemming kan u worden gevraagd via de telefoon en zal in de casus worden genoteerd. De toestemming kan ook blijken uit het aanvinken van het instemmen met onze privacywerkwijze als u via de webformulieren op onze website een bericht aan ons stuurt.

Bovenstaande gegevens hebben wij nodig vanwege de eventuele bemiddeling die we met u sluiten om u te helpen bij uw juridische probleem. Het kan ook zijn dat onze juristen uw zaak zelf intern aannemen. Ook dan zullen wij deze gegevens nodig hebben en u altijd informeren hoe wij denken dat uw juridische kwestie het beste kan worden opgelost.

Bewaren van gegevens

Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat u tevreden bent met onze bemiddeling en drie maanden daarna, of zolang de wet het eist. Zo kunnen we bij vervolgvragen de informatie er makkelijk bij pakken. Ook kunnen we zo onze klantenservice trainen om nog beter te worden.
U kunt zich abonneren op onze nieuwsbrief. Hierin leest u nieuwtjes, tips en informatie over onze producten en diensten. Dit abonnement kunt u op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink.

Uw e-mailadres wordt alleen met uw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Deze gegevens worden bewaard totdat u het abonnement opzegt.

Verstrekken aan derden

Wij werken met bepaalde bedrijven samen, die uw hierboven genoemde persoonsgegevens van ons kunnen ontvangen. Met deze partijen zijn verwerkersovereenkomsten gesloten.
We delen met de volgende partijen:

  • De juristen van de juridische intakebalie – deze juristen hebben allemaal een geheimhoudingsverklaring ondertekend.
  • De partners (advocaten en juristen) die zijn aangesloten bij ons. Zij zijn wettelijke of contractuele geheimhouders en zullen uw zaak juridisch inhoudelijk behandelen.
  • De werkmaatschappijen vallend onder OmniLegal Holding B.V. waar ons customer support center is ondergebracht en alle andere afdelingen, die de website, bemiddeling en service mogelijk maken. OmniRecht Holding B.V. en OmniRecht B.V. maken onderdeel uit van OmniLegal Holding B.V.

Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen

Met uitzondering van de hierboven genoemde partners, geven wij uw persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn.

Cookies

Onze website gebruikt functionele cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan. Onze cookies zijn functioneel en dat wil zeggen dat ze alleen worden geplaatst om de goede werking van de site mogelijk te maken.

Google Analytics

Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze website gebruiken. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. Daarin staan strikte afspraken over wat zij mogen bijhouden. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Wij laten Google de IP-adressen anonimiseren.
Beveiliging

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij zorgen dat uw gegevens bij ons goed beveiligd zijn. We passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wanneer onze website wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.
Inzage, wijzigen en verwijderen van uw gegevens

Als u vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens bovenaan deze pagina.
U hebt de volgende rechten:
• Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen
• Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben
• Het laten corrigeren van fouten
• Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens
• Intrekken van toestemming
• Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik

Let op dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.

Klacht indienen

Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder.